.
Zemědělství a zpracovatelský průmysl se v posledních dvou desetiletích z ekonomických důvodů a provozních komplikací od železniční dopravy odklonil. Nicméně již několik let pozorujeme opačný trend a železniční přeprava zemědělských produktů ze střední a východní Evropy do západních zemí dosáhla dvouciferné dynamiky růstu.
Naše holdingové společnosti EP nabízejí například komplexní služby pro subjekty nakupující obilí v Německu. Společnost EP Resources Deutschland nakupuje pro německé dodavatele suroviny v Rumunsku a Maďarsku a EP Logistics International zajišťuje dodávku.
První vlak byl realizován v červenci. Nakládka proběhla v Santaně v Rumunsku (standardně 24 hodin), poté přejezd do Brém přes Maďarsko, Slovensko, Českou republiku a téměř celé Německo. Bohužel se přeprava neobešla bez překážek, silné deště způsobily zatopení hraničního přechodu Děčín-Bad Schandau a objízdná trasa vedla přes Polsko. Na celé trase byl použit MS Vectron.